Information till dig som vill sälja jultidningar

Frågor och svar

Här finns svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret här kan du alltid kontakta säljservice så hjälper vi dig. Du kan också läsa mer under Allmänna villkor.

Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?
Nej, har du fått ett utskick ifrån oss, så har du redan ett kundnummer som du behöver för att beställa våra produkter. Om du inte har ett kundnummer, kontakta gärna vår säljservice på tel 08-51 940 920.eller registrera dig här .

Hur loggar jag in på hemsidan och på appen?
Du loggar in på hemsidan och appen genom att använda ditt kundnummer. Ditt kundnumret hittar du på din kundlista. Som kod använder du ditt postnummer.

Kostar det mig någonting att börja sälja?
Nej, det kostar ingenting att vara kund hos oss och vi på Svenska Julförlaget betalar fraktkostnader för din beställning när den ska skickas till dig.

Får jag välja två likadana premier eller välkomstgåvor?
Ja, det får du göra.

Hur gör vi om vi är två som säljer?
Bara en av er ska skicka ordern till oss. Det ni väljer (premier, pengar eller både och) får ni dela på precis som ni vill. Det går också bra att välja två av samma välkomstgåvor eller premier.

När kan jag börja lägga in min order?
Från och med den 6:e september kan du lägga in order på hemsidan eller i appen. Sista dag att skicka in din order är 20 november 2018.    

Hur lång tid tar det innan jag får mina produkter efter att jag skickat in min beställning?
Det beror lite på när du skickar in beställningen. Vi har som mål att du ska ha dina varor efter ca 10-15 arbetsdagar. Vi börjar leverera beställningarna i oktober.

Kan jag skicka min beställning med post?
Nej. Du lägger din beställning på vår hemsida eller i appen. Där fyller du i dina beställningar så räknas det automatiskt ut hur många poäng du samlat ihop. Detta gör det enklare för dig att välja premier när du skapar order. Logga in med ditt kundnummer så får du alla instruktioner du behöver.

Hur fungerar appen?
Svenska Julförlagets app är ett bra hjälpmedel för dig att hålla reda på din kundlista och vad dina kunder har beställt. Här får du också en bra översikt över hur mycket pengar du har sålt för och hur många poäng du har samlat. Du kan skicka in din order direkt ifrån appen. I appen finns också en digital version av Svenska Julförlagets produktkatalog. Du kan ladda ner appen från appstore.

Hur får jag min faktura?
Din faktura finns med i paketet med produkterna.

Vad ska jag göra om paketet med mina varor är skadat eller något saknas när jag hämtar det?
Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en s.k. reklamation till Svenska Julförlaget. Kontakta vår säljservice eller använd ditt reklamationskort. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet som på plats, tillsammans med dig, ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls. Hör av dig till vår säljservice så skickar vi nya varor/nytt paket.

När måste jag senast skicka in min order?
Senast den 20 november 2018.

När är sista dag för ev. reklamation?
Sista dagen för byten och anmärkningar är den 31 januari 2019.

När får jag min premie?
Dina välkomstgåvor och premier under 1000 poäng ligger normalt i din beställning när den levereras (utom premie nr 18, 23 och 34). Om du valt en premie värd mer än 1000 poäng, skickar vi den så snart vi fått din betalning registrerad. Normalt tar det ca 2-3 veckor att leverera efter det. Vi börjar skicka ut premier över 1000 poäng den 22 oktober.

Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha produkten de beställt?
Du kan skicka tillbaka det dina kunder inte vill ha, kontakta gärna säljservice först.

Mina sidor

Stäng