Information till dig som vill sälja jultidningar

Frågor och svar

Välkommen hit! Här hittar du de svaren på de vanligaste frågorna som rör jultidningsförsäljning hos Svenska Julförlaget. Har du ytterligare frågor eller vill veta mer, kan du alltid kontakta oss så får du hjälp. Det finns också mer information under  Allmänna villkor.

Kan jag sälja jultidningar trots coronaviruset?
Ja det går bra, hos oss får alla kunder en egen webbutik som du kan använda när du säljer. Med egen webbutik kan du enkelt och säkert sköta all försäljning på distans. I appen eller på hemsidan kan du enkelt dela länken till webbutiken via Instagram, Facebook, WhatsApp, sms och mail!
OBS! Det är viktigt att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer angående Covid-19 https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?
Nej du behöver inte anmäla att du säljer. Har du sålt för oss tidigare kan du sätta igång direkt med förra årets kundnummer och lösenord. Är du ny kund och fått ett utskick från oss, så är det bara att sätta igång. Du har då tillgång  till egen webbutik för säker försäljning. Hittar du inget kundnummer på din kundlista, kontakta oss på telefonnummer 08-51 940 920. Eller beställ material här.

Hur loggar jag in på hemsidan och i appen? 
Logga in här genom att använda ditt kundnummer som användarnamn. Ditt postnummer är ditt lösenord. Appen hittar du på Google Play och på App Store, sedan loggar du in med samma uppgifter. När du är inloggad i appen och på hemsidan når du enkelt din webbutik. Har du tidigare använt appen glöm inte att uppdatera till senaste version.

Hur använder jag min webbutik?
Med egen webbutik kan du sälja säkert och smidigt.
Så här gör du:

  1. Logga in i appen eller på hemsidan.
  2. När du är inloggad klicka på Webbutik.
  3. Dela länken till webbutiken via Instagram, Facebook, WhatsApp, sms och mejl. Enkelt och säkert!
  4. När du har delat din webbutik med dina kunde kan de börja handla av dig.
  5. Alla produkter som finns i katalogen finns även i din webbutik.
  6. De beställningar dina kunder gör hamnar direkt i din kundlista på hemsidan. Det är smidigt! 


Hur fungerar appen?
Svenska Julförlagets app ger dig smidigt kontroll över din kundlista och vilka produkter dina kunder har beställt. Här får du också en bra översikt över hur mycket pengar du har sålt för och hur många poäng du har samlat. I appen finns en digital version av Svenska Julförlagets produktkatalog som du kan visa dina kunder. I appen kan du även dela länken till din webbutik till dina kunder. När du har sålt klart kan du enkelt skicka in din slutorder direkt från appen. Appen laddar du enkelt ner den från Google Play eller App Store. OBS! Har du tidigare använt appen glöm inte att uppdatera till senaste version!

Kostar det någonting att sälja jultidningar?
Nej, det kostar ingenting. Svenska Julförlaget betalar fraktkostnader för din beställning när den ska skickas till dig.

Får jag välja två likadana premier?
Ja, det får du göra. Nytt för i år är att du kan välja upp till 5 premier.

Kan jag sälja tillsammans med en kompis eller ett syskon?
Ja det går bra men bara en av er ska skicka ordern till oss. Det ni väljer (premier, pengar eller både och) får ni dela på precis som ni vill.

När kan jag börja lägga in min order?
Från och med den 3:e september kan du lägga in order på hemsidan eller i appen. Sista dag att skicka in din order är 17 november 2020.    

Hur lång tid tar det innan jag får mina produkter efter att jag skickat in min beställning?
Vi har som mål att du ska få dina varor cirka 10 till 15 arbetsdagar efter att du har skickat in din slutorder. Vi börjar leverera dina kunders beställningar i oktober.

Kan jag skicka min beställning med post?
Nej. Du lägger din beställning på vår hemsida eller i appen. När du fyller du i din beställning så räknas det automatiskt ut hur många poäng du samlat ihop. Detta gör det enkelt för dig att välja premier när du gör din beställning.

Hur får jag min faktura?
Din faktura finns med i paketet med produkterna.

Vad gör jag om paketet med mina varor är skadat eller något saknas när jag hämtar det?
Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en reklamation till Svenska Julförlaget. Kontakta oss direkt eller använd ditt reklamationskort som finns i paketet med produkterna. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet som på plats, tillsammans med dig, som ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls. Hör av dig till oss, så skickar vi nya varor i ett nytt paket.

När måste jag senast skicka in min order?
Senast den 17 november 2020.

När är sista dag för eventuell reklamation?
Sista dagen för byten och anmärkningar är den 31 januari 2020.

När får jag min premie?
Premier under 850 p skickas med ditt paket. Premier över 850 p postas 2–3 veckor efter mottagen betalning. Ditt paket aviseras via SMS. Vi börjar leverera i oktober, leverans tar normalt 10–15 arbetsdagar.

Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha produkten de beställt?
Du kan alltid returnera de produkter dina kunder inte vill ha. Samla ihop dina returer för smidig hantering.

Mina sidor

Stäng