Här hittar du de svaren på de vanligaste frågorna som rör jultidningsförsäljning hos Svenska Julförlaget. Har du ytterligare frågor eller vill veta mer, kan du alltid kontakta oss så får du hjälp. Det finns också mer information under Allmänna villkor.
Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?
Nej, du behöver inte anmäla att du säljer. Är du ny kund och har fått ett utskick från oss, så är det bara att sätta i gång. Har du sålt tidigare kan du komma i gång direkt med förra årets kundnummer och ditt postnummer. Hittar du inget kundnummer på din kundlista, kontakta oss på telefonnummer 08-51 940 920. Eller beställ material här.
Hur loggar jag in på hemsidan?
Logga in här med ditt kundnummer och postnummer.
Hur laddar jag ner och loggar in i Svenska Julförlagets app?
Ladda ner appen på Google Play eller på App Store, sedan loggar du in med ditt kundnummer och ditt postnummer. OBS! Har du tidigare använt appen, glöm inte att uppdatera till senaste version.
Hur fungerar appen?
Svenska Julförlagets app ger dig kontroll över din kundlista och vilka produkter dina kunder har beställt. Här får du också en bra översikt över hur mycket pengar du har sålt för och hur många poäng du har samlat. I appen finns en digital version av Svenska Julförlagets produktkatalog som du kan visa dina kunder. I appen kan du även dela länken till din webbutik till dina kunder. När du har sålt klart kan du enkelt skicka in din slutorder direkt från appen.
Hur använder jag min webbutik?
Så här gör du:
Kostar det någonting att sälja jultidningar?
Nej, det kostar ingenting. Svenska Julförlaget betalar fraktkostnader för din beställning när den ska skickas till dig.
Får jag välja två likadana premier?
Ja, det får du göra. Nytt för i år är att du får välja 2 st premier + får 3 st välkomstgåvor redan när du sålt för 79 kr och du kan välja valfritt antal premier så långt dina poäng räcker.
Kan jag sälja tillsammans med en kompis eller ett syskon?
Ja, det går bra men bara en av er ska skicka ordern till oss. Det ni väljer (premier, pengar eller både och) får ni dela på precis som ni vill.
Kan jag sälja jultidningar på distans?
Ja, det går bra. Hos oss får alla kunder en egen webbutik som du kan använda när du säljer. Med egen webbutik kan du enkelt och säkert sköta all försäljning på distans. I appen eller på hemsidan kan du enkelt dela länken till webbutiken via Instagram, Facebook, WhatsApp, sms och mejl!
Kan jag och min familj köpa produkter ur katalogen?
Ja, det går bra att köpa produkter ur katalogen till dig själv och din familj om du vill göra det. Du behöver inte sälja till vänner, grannar och släkt. Du får samma rabatt och det är helt upp till dig själv hur du lägger upp det.
När kan jag börja lägga in min order?
Från och med den 5 september kan du lägga in order på hemsidan eller i appen. Sista dag att skicka in din order är 26 november 2024.
Hur lång tid tar det innan jag får mina produkter efter att jag skickat in min order?
Vi har som mål att du ska få dina varor cirka 10 till 15 arbetsdagar efter att du har skickat in din order. Vi börjar leverera beställningar i oktober.
Kan jag skicka min order med post?
Nej, du lägger din order på vår hemsida eller i appen.
Hur får jag min faktura?
Din faktura finns med i paketet med produkterna.
Vad gör jag om paketet med mina varor är skadat eller något saknas?
Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en reklamation till Svenska Julförlaget. Kontakta oss direkt eller använd ditt reklamationskort som finns i paketet med produkterna. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet på plats, tillsammans med dig, som ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls och du ska kontakta vår kundtjänst.
När måste jag senast skicka in min order?
Senast den 26 november 2024.
När är sista dag för reklamation?
Sista dagen för reklamation är den 31 januari 2025.
När är sista dag för returer?
Sista dagen för returer är den 31 januari 2025.
När får jag min premie?
Ditt paket aviseras via SMS. Vi börjar leverera i oktober, leverans tar normalt 10–15 arbetsdagar. Premier under 1 040 poäng skickas med ditt paket (med vissa undantag). Premier över 1 040 poäng postas 2–3 veckor efter mottagen betalning.
Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha produkten de beställt?
Du kan alltid returnera de produkter dina kunder inte vill ha. Samla ihop dina returer för
smidig hantering.