Allmänna villkor

Allmänna villkor

Priser

Alla priser hos Svenska Julförlaget är riktpriser inkl. moms. Inga andra avgifter tillkommer.

Premier

Premier under 1050 poäng samt välkomstgåvor levereras normalt ihop med beställningen (utom premie nr 18, 24 och 33). Har du valt premier värda mer än 1050 poäng skickar vi den/dessa ca 2–3 veckor efter att vi fått in din betalning. Du kan välja max 4 premier. Angivna premievärden är leverantörens cirkapriser under våren 2017, ej extra- eller lockpriser. Stora prisvariationer kan dock förekomma ute i handeln. Skulle någon premie tillfälligt ta slut, skickar vi den så snart som möjligt. Det händer ibland att leverantörer gör vissa förändringar på premierna som t.ex. ändrar färger och beskrivningar eller byter mot en annan modell. Vi reserverar oss därför för sådana förändringar. På hemsidan finns alltid en uppdaterad premielista. När din order har börjat packas kan man inte byta premie mot annan premie, premie mot pengar eller pengar mot premie.

Leverans

När vi har mottagit din beställning rätt ifylld registrerar vi den och packar det du har beställt. Det tar normalt 10–15 dagar. Vi börjar leverera produkterna i oktober. Premier som levereras efter betald faktura börjar levereras från 20 oktober. Vi skickar paketen som postpaket utan kostnad för dig. OBS! Paketet SMS-aviseras till dig så det är mycket viktigt att du har angett korrekt mobilnummer. Du som beställare måste också ha giltig legitimation. Leveransadress eller namn kan inte ändras om din order har börjat packas.
 
Order det finns anledning att tro är avsedda till företag eller föreningar kan annulleras. Svenska Julförlaget förbehåller sig rätten att neka en order.

Restnoteringar

Normalt skickar vi inte ordern om någon vara skulle vara tillfälligt slut. Skickas ordern ändå markeras restnoterade varor på följesedeln/fakturan. Så fort de är i lager igen skickar vi varorna utan kostnad. Är varan helt slut meddelar vi dig.

Tilläggsorder

Med tilläggsorder menas en beställning som kommer efter att första ordern packats. Om du lämnar in en tilläggsorder får du 15% rabatt. Din nya order berättigar ej till premier eller välkomstgåvor och räknas inte med i din tidigare beställning.

Sista beställningsdag

Vi behöver er order senast den 21 november. Order som kommer in senare levererar vi så långt lagret räcker och i den turordning de kommit in.

Lägsta ordervärde

Vi expedierar inte order med ett ordervärde under 199 kr. Detta gäller inte tilläggsorder.

Garanti

Vi på Svenska Julförlaget vill att du som säljer och dina kunder ska känna er trygga hos oss. Vi ger därför alla 1 års garanti på våra produkter och premier från det datum varan levererats. För vissa varor står leverantören för garantin och du kommer då att bli hänvisad dit. Garantin gäller tillverkningsfel och inte fel som beror på yttre åverkan, förslitning, förbrukningsvaror, batterier eller felaktigt bruk av varan. Använd gärna tackkortet vid utdelning av varorna så blir det lättare för kunderna att åberopa garantin. Tackkortet finns att ladda ner på hemsidan.

Reklamation

När du fått paketet från Svenska Julförlaget hos utlämningsstället: kontrollera på plats att paketet inte är skadat. Är det skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet på plats som tillsammans med dig ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls. Hör av dig till vår säljservice så skickar vi nya varor/nytt paket; tel. 08-51 940 920, e-post: info@julforlaget.se.
Vid reklamation står Svenska Julförlaget för returfrakten. Använd reklamationskortet som följer med leveransen, där finns ett svarspostnummer att använda. När du kommer hem med paketet, kontrollera alltid att innehållet stämmer med fakturan och den egna kundlistan. Om något saknas (utom det som är markerat med restorder) ska du göra en reklamation via reklamationskortet eller till vår säljservice: tel. 08-51 940 920, e-post: info@julforlaget.se.
Din kund har rätt att ändra sig. Då får du returnera produkterna till oss, kontakta säljservice först. Vi löser inte ut returnerade varor mot postförskott. Returnerar ni produkter så får ni tillbaka det ni har betalat för dem efter avdrag av 15% för redan uttagen förtjänst/premie. Om totala returen överstiger 20% kommer hela köpet att göras om och du kommer att få en ny faktura.

Sista reklamationsdag

Sista dagen för byten och anmärkningar är den 31 januari 2018. Gäller ej garantiärenden.

Betalning

Betala alltid senast det datum som finns angivet på fakturan så slipper du påminnelseavgifter och dröjsmålsränta. Vi kontrollerar att beställaren, eller dess målsman, inte har några betalningsanmärkningar. Skulle sådana finnas skickas beställningen mot postförskott. Vid betalning via internet, ange OCR-numret som referens. Du hittar det på inbetalningskortet. Om fakturan betalas senare än 6 månader efter förfallodatum kan vi inte längre garantera leverans av vald premie. Inga återbetalningar av fakturor görs under 10 kr.

Behandling av personuppgifter inom Frescano Group AB

Svenska Julförlaget AB ingår i koncernen Frescano Group AB tillsammans med bolagen Vår Bazaar AB och Nextory AB.
I Frescano Group AB:s anda om entreprenörskap och ett nära samarbete mellan bolagen används personuppgifter gemensamt inom koncernen. Registret kan innehålla personuppgifter som namn, personnummer, postadress, telefonnummer, e-postadress, beställningsuppgifter, betalningsuppgifter och leveransuppgifter samt uppgifter om användning av digitala tjänster.
 
För dig som kund skapar detta möjligheter att hitta nya tjänster inom koncernen samt skapa en bra kundrelation med koncernens bolag. Med detta som grund samtycker kunden till att marknadsföring kan ske via e-post, telefon, post eller sms från alla bolag inom koncernen Frescano Group AB. Kunden kan när som helst avregistrera sig från utskick via mail eller Säljservice. Samtycket är giltigt tills kunden själv säger upp det. Samtycket är inte beroende av att kunden nyttjar tjänsterna bolagen har att erbjuda. Uppgifterna du anger används av Frescano Group AB för fakturering, information om tjänster/produkter, leverans av tjänster/produkter, samt marknadsföring om bolagens tjänster. Uppgifterna kan ligga till grund för statistik, anpassning av innehållet i Frescano Group AB:s tjänster, annonseringen, produktutveckling samt formulering i erbjudanden.
 
Så länge du är kund hos någon av Frescano Group AB:s bolag och en tid därefter används uppgifterna till ovan angivna syften. Kunden kan när som helst begära rättelse av fel, spärra/radera sina uppgifter eller begära ett registerutdrag. Detta görs genom kontakt med Säljservice.
 
Personuppgifter lämnas ut till myndighet endast där så krävs med stöd av lag eller myndighetsbeslut.
 

Mina sidor

Stäng