Vanliga frågor och Svar - Svenska Julförlaget

Frågor och svar

Här finns svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret här kan du alltid kontakta säljservice så hjälper vi dig. Du kan också läsa mer under Allmänna villkor.

Måste jag anmäla mig innan jag börjar sälja?

Nej, har du fått säljmaterial (katalog och kundlista mm) behöver du inte anmäla dig, det är bara att börja sälja. Har du inte fått säljmaterial hem i brevlådan beställer du här eller ringer säljservice tel 08-51 940 920.

Hur loggar jag in på hemsidan och på appen?

Du loggar in på hemsidan och appen genom att använda ditt kundnummer. Kundnumret hittar du i ditt säljmaterial. Som kod använder du ditt postnummer.

Kostar det mig någonting att börja sälja?

Nej, det kostar ingenting att sälja och vi på Svenska julförlaget betalar fraktkostnader för beställningen när den ska skickas till dig.

Får jag välja två likadana premier eller välkomstgåvor?

Ja, det får du göra.

Hur gör vi om vi är två som säljer?

Bara en av er ska skicka orden till oss. Ni kan sen dela på förtjänsten och t.ex. ta varsin premie och/eller dela på pengarna precis om ni vill. Ni får också välja likadana välkomstgåvor och premier.

Hur lång tid tar det innan jag får produkterna efter att jag skickat in min beställning?

Det beror lite på när du skickar in beställningen. Vi har som mål att du ska ha dina varor efter ca 10-15 arbetsdagar. Vi börjar leverera beställningarna i oktober.

Var finns min beställningslista?

Vi har valt att inte längre skicka ut beställningslistor per post med utskickat säljmaterial. Du lägger din beställning på vår hemsida eller i appen. På hemsidan fyller du i dina beställningar så räknas det  automatiskt ut hur många poäng du samlat ihop. Detta gör det enklare för dig att välja premier när du skapar order. Logga in på hemsidan med ditt kundnummer så får du alla instruktioner du behöver.

Hur får jag min faktura?

Din faktura finns med i paketet med produkterna.

Vad ska jag göra om mitt paket med varorna är skadat eller något saknas när jag hämtar det?

Om något saknas (ej restorder) eller är skadat, gör du en s.k. reklamation till Svenska Julförlaget. Kontakta vår säljservice eller använd ditt reklamationskort. Skulle ditt paket vara skadat när du hämtar det på utlämningsstället, är det ombudet som på plats, tillsammans med dig, ska göra en skadeanmälan. Är paketet mycket skadat ska du inte ta emot det alls. Hör av dig till vår säljservice så skickar vi nya varor/nytt paket.

När måste jag senast skicka in min order?

Senast den 22 november 2016 måste du skicka in din order.

När är sista dag för ev. reklamation?

Sista dagen för byten och anmärkningar är den 31 januari 2017.

När får jag min premie?

Dina välkomstgåvor och premier under 1000 poäng ligger normalt i din beställning när den levereras. Om du valt en premie värd mer än 1000 poäng, skickar vi den så snart vi fått din betalning registrerad. Normalt tar det ca 2-3 veckor att leverera efter det. Vi börjar skicka ut premier över 1000 poäng den 20 oktober.

Vad gör jag om någon av mina kunder ångrar sig och inte vill ha produkten de beställt?

Du kan skicka tillbaka det dina kunder inte vill ha, kontakta gärna säljservice först.

 

Mina sidor

Stäng